De gemeente Zoetermeer stopt met de samenwerking met PLANgroep voor het verlenen van budgetbeheer aan inwoners. Er zijn momenteel 180 Zoetermeerse huishoudens in budgetbeheer bij PLANgroep.
Het doel is dat PLANgroep ervoor zorgt dat deze cliënten minder zorgen hebben over hun (financiële) administratie. Omdat er veel klachten zijn over PLANgroep, stopt de gemeente de samenwerking en gaat op zoek naar een nieuwe aanbieder. In de tussentijd gaat de dienstverlening gewoon door.
In het najaar 2021 ontving de gemeente Zoetermeer diverse klachten over de kwaliteit van de dienstverlening van PLANgroep. De gemeente is daarover met het bedrijf in gesprek gegaan. PLANgroep heeft vervolgens een maand de tijd gekregen om de klachten op te lossen, maar heeft vorige week laten weten de dienstverlening niet op korte termijn te kunnen verbeteren. Daarop hebben gemeente en PLANgroep besloten het contract te beëindigen. PLANgroep verzorgt de dienstverlening aan de huidige cliënten totdat er een nieuwe aanbieder is gecontracteerd.
Ondersteuning aan kwetsbare inwoners
Wethouder van Driel: "Het belang van onze inwoners staat voorop. Voor deze groep willen we niet inleveren op de kwaliteit van de dienstverlening. Hoe eerder inwoners weer kunnen deelnemen aan een schuldenvrij bestaan, des te beter dat is. Niemand zit voor z’n lol in budgetbeheer en dat moet dan wel volgens afspraak en netjes verlopen. We zullen de cliënten zorgvuldig informeren over deze ontwikkelingen. Zij ontvangen een brief met informatie over de komende veranderingen, de gevolgen voor hun situatie en waar ze terechtkunnen voor vragen."
Elke dag het Zoetermeerse nieuws in uw mailbox? Blijf op de hoogte van het laatste Zoetermeerse nieuws en meldt u aan voor onze nieuwsbrief!