D66 wil dat de dienstverlening voor de publieksbalie van het gemeentehuis wordt verbeterd. Uit een recente evaluatie is gebleken dat de inwoners van Zoetermeer vorig jaar ontevreden waren over de wachttijden voor de balies en de beperkte openingstijden. “Begin dit jaar zijn de openingstijden weer gewijzigd”, legt D66 raadslid Cora Huijbens uit, “als de tevredenheid niet voldoende toeneemt, willen wij dat de gemeente zo snel mogelijk actie onderneemt.”
D66 pleit voor meer klantgericht handelen. Fractievoorzitter Robin Paalvast: “Denk aan de supermarkt. Het bekende “drie in de rij, balie erbij” om de piek van bezoekers snel op te kunnen vangen. En als het te lang duurt, een klein presentje geven als excuus.” D66 heeft het College van B&W dan ook opgeroepen om de dienstverlening voor inwoners te verbeteren.
Vanaf dit jaar is de publieksbalie op maandag gesloten, behalve voor spoedzaken als aangifte van geboorte en overlijden. Daartegenover staat dat de publieksbalie - voor afspraken - op zaterdagochtend open is. Vorig jaar waren de openingstijden op weekdagen ingekort, met als gevolg dat inwoners niet meer voor of na hun werk langs konden komen. Niet alleen de beperkte openingstijden, maar ook de lange wachttijden leidden tot ontevredenheid. D66 hoopt dat dit jaar er meer aandacht voor de dienstverlening zal zijn.