zoetermeer is de plekHet is tijd voor een nieuwe stadsleus voor Zoetermeer. Na leuzen als ‘Stad tussen de parken’, ‘Leisure City’, ‘Zoetermeer, steeds ondernemend’ of ‘ICT-Stad Zoetermeer’, komt er nu een nieuwe slogan voor de stad. Na uitgebreid onderzoek is gekozen voor ‘Zoetermeer is de plek’.

Een eenvoudige leus, waarmee Zoetermeer wil uitstralen dat dit een fijne plek is om te wonen, werken en verblijven. Het imago van de stad moet worden: maakbaar, speels en actief. Wethouder Margreet van Driel: “City branding is belangrijk voor het imago van de stad en voor het aantrekken van bedrijven en toerisme. Deze nieuwe leus gaan we vanaf nu uitdragen, met alle partners van de stad.”
Wethouder Robin Paalvast: “Het is zeker niet zo dat de oude leuzen mislukt zijn, maar Zoetermeer ontwikkelt zich steeds verder en we moeten blijven investeren in de stad, ook in de city branding. Mensen van buiten de stad hebben vaak een verkeerd beeld van Zoetermeer.

Voor de nieuwe stadsleus is in beeld gebracht wat de sterke punten zijn van Zoetermeer. Zo komt de stad positief naar voren als actieve stad, in sporten, maar ook actief buiten zijn. Zoetermeer geeft ruimte voor speelsheid, voor nieuwe initiatieven.
Voor de leus is bewust gekozen voor ‘gewone begrijpelijke taal’, met woorden die de Zoetermeerder zelf ook zou kunnen gebruiken. Wethouder Paalvast: “Met dit nieuwe beeldmerk kunnen we weer jaren vooruit. De slogan zelf zegt nog niet zoveel, maar moet in de komende tijd geladen gaan worden met voorbeelden en uitingen. De kernwaarden ‘speels, actief en maakbaar’ gaan we bijvoorbeeld terugvinden in nieuwe gebouwen en evenementen.”

-advertenties-

-goede doel-