Teleperformance is door Everest Group wederom bestempeld als wereldwijd marktleider in contactcenter outsourcing. Het is het derde jaar op rij dat Teleperformance tot leider wordt uitgeroepen en in de Everest Group PEAK Matrix torenhoog uitsteekt tussen de top providers.
“Hoewel Teleperformance al een leiderspositie heeft in de outsourcing markt, ziet de organisatie toch de noodzaak in zich te blijven ontwikkelen en kansen in de markt te blijven identificeren,” aldus Katrina Menzigian, VP Research bij Everest Group. “Teleperformance steekt veel energie in technologische innovatie, nieuwe klantsegmenten en nieuwe geografische gebieden.”
Het assessment dat Everest Group heeft uitgevoerd laat zien dat Teleperformance met grote toewijding de hoogste standaard biedt aan haar opdrachtgevers. “We doen er alles aan om onze opdrachtgevers een uitstekende service te bieden.” aldus Hans Reuver, Chief Commercial Officer bij Teleperformance Benelux & VP Business Development Eastern Europe. “Als dit betekent dat we moeten investeren in nieuwe en betere technologie, dan is Teleperformance de eerste die daar gehoor aan geeft. De behoeften van onze opdrachtgevers veranderen continu, wat logisch is als je kijkt naar de markt waar we in zitten. Het is onze taak om hen te alle tijde een palet aan mogelijkheden te kunnen bieden. Ik denk dat we daar tot dusver goed in slagen als ik kijk naar onze multichannel oplossingen en tevreden opdrachtgevers.”
Het assessment is bij ruim 25 CCO providers uitgevoerd, welke zijn geselecteerd op basis van marktsucces en organisatiegrootte. Uit het assessment blijkt dat Teleperformance als enige service provider leiderschap toont in diverse branches. Providers in de PEAK Matrix zijn gemiddeld actief in negen branches, waaronder Telecom, Technology, Retail, Travel en Finance.