Scheidsen 4De Zoetermeerse hockeyclub MHCZ heeft voor haar vaste kern van fluiters een unieke sponsorkleding overeenkomst gesloten met McDonald’s Zoetermeer. Het gebeurt niet vaak dat een bedrijf kiest voor sponsoring van een groep vrijwilligers binnen een sportvereniging.

Zo’n 30 scheidsrechters zijn allemaal voorzien van de opvallende polo’s en windbreakers en zij zullen dankzij McDonald’s Zoetermeer de komende 2 seizoenen uiterst herkenbaar de jeugdwedstrijden in goede banen leiden.
“MHCZ is al jarenlang bezig de kwaliteit van haar scheidsrechters te verbeteren met kwalitatief goede opleidingen op elk niveau en intensieve begeleiding in de praktijk. Op die manier wordt consequent gewerkt aan de kwaliteit en toekomst. Dat principe kennen wij bij McDonald’s als geen ander”, aldus Darcy Balzouman, directeur Operations van alle drie de Zoetermeerse vestigingen van de bekende restaurantketen. “Ook bij onze restaurants valt of staat het resultaat bij het in goede banen leiden van het proces door goed opgeleide, gemotiveerde mensen. Deze bijzondere manier van sponsoring sprak ons dan ook direct aan”.

Namens de Commissie Arbitrage, Sportiviteit & Respect zegt Ronald van Hal: “Er is bewust gekozen voor de kleur roze, het is een opvallende kleur die ook door de KNHB wordt gehanteerd. Scheidsrechters moeten immers duidelijk herkenbaar zijn en het tenue mag niet hetzelfde zijn als die van de spelende teams. Wekelijks worden er bij MHCZ op de zaterdag zo’n 25-30 jeugdwedstrijden gefloten. De reacties op de nieuwe tenues van onze scheidsrechters zijn erg positief. Zowel de bezoekende als onze eigen teams, de begeleiders en niet in de laatste plaats onze scheidsrechters, zijn zeer te spreken over de uniforme uitstraling en herkenbaarheid.”

-advertenties-

-goede doel-