Het college wil snelheid maken met de nieuwe ontsluitingsweg voor vrachtwagens die van en naar Nutricia rijden. De nieuwe weg moet ervoor zorgen dat vrachtwagens niet meer via de Dorpsstraat en Eerste Stationsstraat hoeven te rijden, maar een route krijgen via het bedrijventerrein naar de Bleiswijkseweg.

nutricia ontsluitingsweg

De gevaarlijke verkeerssituatie op de Eerste Stationsstraat/ Karel Doormanlaan is al aangepakt, na twee ernstige ongelukken met fietsers in korte tijd. Er is een extra fietsstoplicht geplaatst en er staat nu een tijdelijke afscheiding tussen het fiets- en autoverkeer. Deze tijdelijke barrier wordt binnenkort vervangen door een definitieve afscheiding.

Wethouder Marc Rosier: "Als het meezit en er komen geen bezwaren, dan moet het lukken om de nieuwe weg volgend jaar zomer open te hebben. De bouw start dan na de vorstperiode in 2020, februari of maart en de weg kan voor de zomer klaar zijn. Maar als er bezwaren zijn en er volgen procedures dan kan dit met één tot twee jaar vertraagd worden". 

Nog voor het mei reces moet worden begonnen met de procedure om het bestemmingsplan aan te passen.

 

Actie Nutricia

Nutricia heeft ondertussen zelf ook actie ondernomen om het aantal vrachtwagens te verminderen. Partners van Nutricia die goederen komen ophalen bij het bedrijf mijden de ochtendspits van 7.45 tot 9.00 uur. Dit zorgt al voor een afname van de helft van het aantal vrachtwagens tijdens de ochtendspits. 

Een alternatieve ontsluitingsweg is ook onderzocht, maar deze zou het probleem alleen maar verplaatsen. De alternatieve weg zou het fietspad aan de Rokkeveenseweg kruisen, waar ook dagelijks veel kinderen gebruik van maken. 

-advertenties-

-goede doel-